Betalnings- och leveransvillkor

1. Leveransvillkor

Leveransvillkor gäller för alla korrekt lagda beställningar. Vi skickar din beställning inom 72 timmar. Oavsett om du lagt din order på en vardag eller helgdag*.

Vi kontaktar dig vid eventuell försening via mail. Du har då också rätt att häva köpet ifall det inte finns en specifik anledning till försening. Exempel om vi har högt lagertryck, som kan förekomma vid eventuella realisationer eller liknande.

*Leverans sker på samma sätt endast inom Sverige.

2. Priser 

Priserna på vår sida är satta i svenska kronor och de är likaså i inklusive moms. Avgifter som frakt tillkommer (se punkt 3). Inga andra avgifter, skatter eller liknande tillkommer.

3. Frakt och leveransvillkor

Vi erbjuder fri frakt vid beställning över 699 kr. Annars så tillkommer även en fraktavgift på 49 kronor. Vi skickar din beställning normalt inom 72 timmar under helgfria vardagar.

Vi skickar alla våra paket på samma sätt med 100% diskretion. I miljövänligt omslag med företaget Seven Year vision AB som avsändare. Inget på paketet avslöjar dess innehåll.

Alla paket skickar vi med postnord och paketen är alltid spårbara. Det är då postnords leveransvillkor som gäller.

4. Beställning och leveransvillkor

När du handlar hos oss accepterar du våra betalnings- och leveransvillkor. Vid beställning skickar vi även en orderbekräftelse till den e-postadress du angav. Bekräftelsen är ditt bevis på att en beställning är gjord och att den innehåller de beställda produkter. Samt valt betalningssätt och den totala kostnaden inkl. varans pris med moms samt eventuell fraktkostnad och ett ordernummer. Du ska alltid använda ordernumret (vilket syns i orderbekräftelsen) i kommunikationen med oss vid eventuell reklamationer eller garantiärenden. Bruksanvisning medföljer för de produkter som har det, vanligtvis på svenska eller engelska.

5. Betalning 

När du handlar hos oss på vibrera.se så erbjuder vi en betalningslösning i samarbete med Klarna. Du kan läsa mer om deras användarvillkor här. Vi använder oss av deras check out i vår kassa. Där kan du välja allt från att betala med faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.

Vid fler frågor och funderingar så går det bra att läsa mer på klarna.se.

6. Ångerrätt

Vi följer Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) konsumentköplagen (1990:932) E-handelslagen (SFS 2002:562)

Vår returpolicy ger full ångerrätt/byte, inom 14 dagar från mottagen leverans. Denna rätt gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande, om exempelvis förpackningens plombering är bruten. Likaså gäller inte vår returpolicy för strumpbyxor och underkläder, eller andra intimprodukter som exempelvis dildos. Eller liknande produkter som räknas som hygienprodukter(de varor som på grund av hälso- och hygienskäl har förseglats). Återbetalning sker med samma betalningssätt som valdes vid köp. Är det endast en del av ordern som returneras återbetalas inga fraktkostnader. Du står alltid för returkostnaden till oss.

Prisavdrag för värdeminskning sker ifall produkten returneras i ett förändrat skick.

Vid ångerrätt kan du kontakta vår kundtjänst. Se kontaktuppgifter nedan. Ni kan på samma sätt använda er av följande ångerblankett från konsumentverket, klicka här.

Seven Year Vision AB
Starrbäcksgatan 17
172 74 Sundbyberg
E-post: info@vibrera.se

Öppet köp: Kontakta kundtjänst via info@vibrera.se eller klicka här.

7. Reklamation & Garanti

Vi lämnar ett års garanti på alla produkter, förutom kläder/underkläder/samt de produkter som ej erbjuder garanti.

Skulle varan vara trasig eller felhanterad när du får den så kommer vi självklart att kostnadsfritt åtgärda felet. Reklamationsrätten gäller i 3 år, från det att produkten har levererats till kund och då gäller endast ursprungsfel. Reklamation bör rapporteras så snart felet upptäckts, 2 månader skälig tid för upptäckt.

Skulle varan inte fungera på grund av fabrikationsfel, så åtgärdas/ersätts den av oss. Och vi står för returfraktskostnader samt ger er full ersättning tillbaka, alternativ skickar vi er en ny produkt om så blir överenskommet. Inom 14 dagar från det att vi mottagit den reklamerade produkten.
Reklamerade produkter skickas till:

Seven Year Vision AB
Starrbäcksgatan 17
172 74 Sundbyberg

8. Avsändare/förpackningens utseende

Vi skickar våra produkter till dig i diskreta, neutrala och miljövänliga förpackningar. Paket och brev är utan synlig logotype och med Seven Year Vision AB som avsändare.

9. Skydd av personuppgifter och lagring av inloggningar

De uppgifter som du lämnar i samband med en beställning hanteras enligt personuppgiftslagen (PUL). På begäran har du rätt att få samtliga uppgifter som sparats om dig i vårt kundregister ändrade eller raderade. Förutom de uppgifter som vi enligt lag måste spara. Läs gärna mer om vår integritetspolicy.

Kontakta oss på info@vibrera.se, så hjälper vi dig med det. Observera att dina adressuppgifter är nödvändiga för oss. Då dessa behövs för att vi ska kunna skicka din beställning.

Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part. Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra ditt köp. Mobilnumret behöver bara anges om ni vill ha sms tjänst som tex avisering. Vi loggar ip-adress enbart för användning vid falskbeställning. Om en falskbeställning sker så kommer vi alltid att polisanmäla dessa.

10. Slutsåld vara 

Alla våra produkter är lagervaror. Vi reserverar oss dock för att felaktigheter kan förekomma i angiven lagernivå. Skulle den produkt som du beställt mot förmodan inte finnas i lager, så kontaktar vi dig via e-post, så fort som möjligt. Du har då också möjligheten att annullera ditt köp. På samma sätt kan du också ändra din order eller bli ersätt med en likvärdig vara.

11. Åldersgräns 

Du måste vara minst 18 år för att kunna handla från vår sida.

12. Avbeställning, leveransvillkor

Du kan avbeställa din order. Men vi ska då inte ha hunnit skickat den från vårt lager. Kontakta oss då via vår kundtjänst. Men är det så att du ångrar dig är det bättre att du löser ut ditt paket. Och returnerar det till oss. Då slipper du en kostnad på 295 kronor för ej utlösta paket. Du har rätt att häva ditt köp vid försenad leverans på över 30 dagar.

14. Force Majeur (Leveransvillkor)

Vad gäller i vissa fall om vi inte kan leverera en beställning?

Gäller i brist på att vi inte har kunnat att leverera er beställning p.g.a. en “högre grad” avsägs då vårt ansvar. Detta innefattar kortfattat att det som vi inte kan styra eller har kunnat förutse. Några exempel på dessa kan vara: krig, naturkatastrofer, miljökatastrofer, myndighetsåtgärd, strejk, brand eller liknande förhållande.

14. Eventuell tvist

Vi kommer att följa allmänna reklamationsnämndens alla rekommendationer i en eventuell tvist.

Det finns inga produkter i din varukorg